Vilken dag!

Hej igen!

Igår var den stora dagen, KY Galan. Det var en helt otroligt bra stämning bland oss som jobbade, och hos besökare. Det var en fröjd att jobba. För min del kändes det extra roligt då vi fick besök av TV, radio och de lokala tidningarna i staden, eftersom jag hade hand om presskontakterna.

Vi var igång tidigt igår morse med att göra iordning Stadshuset för KY Mässan. Det var jättefint väder, vilket gav en extra kick. Vi dekorerade Stadshustrappan med vepor och guldiga ballonger. Ingen skulle missa vad som försegick på Stadshuset! Mässan började Kl 11.00 och blev välbesökt av skolelever och allmänheten. Kl 13.00 var det en paneldiskussion med viktiga personer för KY utbildningarnas framtid. Det diskuterades mycket om KY och dess status och hur den skulle kunna förbättras.
Jag var där och antecknade så skrivkrampen nästan kom smygandes, då vi idag skall få iväg ett pressutskick. Besök gärna KY Galans hemsida för mer info om deltagarna i panelen: www.kygalan.se

På Culturum var det minst lika stor aktivitet som på Stadshuset. Där förbereddes nämligen kvällens gala. Orkestern repeterade tillsammans med artisterna och allt flöt på som det skulle.

Igår var både KYM 07 och KYM 08 på plats, vi var ett stort crew; värdar och värdinnor, scenpersonal, dekoratörer, artistvärdar mm. Jag fick den stora äran att vara på plats i salongen när galan genomfördes! Det kändes fantastiskt måste jag säga. Allt var så professionellt gjort och Pekka Heino var en lysande konferencier. Publiken älskade Brolle och Sanna Nielsen och de vinnare som tog emot priser under galan var jättenöjda. Jag satt bara och njöt och tänkte på hur otroligt det är att få vara med och göra ett så stort evenemang som detta var. (Här kan vi snacka om en stark koppling till verkligheten och arbetslivet!) Projektledaren, Lars Redin, Redin Amusement AB, har gjort ett helt makalöst jobb tillsammans med projektledarna ifrån min klass KYM 07, Anna Berglund, Dan Karlström och Viktoria Eriksson.

Jag vill passa på att tacka alla, besökare, utställare, klasskamrater, lärare- ja alla som på något sätt var delaktiga igår! Det var en viktig dag för KY och för KY Musik & Eventarrangörskap. Vi hoppas på en fortsättning för KY Galan nästa år....!

//Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0