Viljestyrka

Efter mitt förra inlägg så hade jag tänkt att jag skulle vara lite gladare och snällare denna gångJ Självklart så menar jag inte att man kommer förvandlas till zoombies så fort man börjar på vår utbildning (bara under vissa perioderJ) Visst kan det vara jobbigt och tufft ibland men belöningen på andra sidan, efter att man gjort en uppgift eller genomfört ett projekt, gör att det är så värt alla timmar, sömnlösa nätter och svett man lagt ner. Som Churchill sa:


"Jag hatar att skriva,  men älskar att ha skrivit"

 

Ibland när man är mitt inne i ett jobb eller projekt så kan det vara rent utsagt skit men när man klarat av det så känns det som att man är i sjunde himlen och det finns inget som man inte klarar av. Jag kan bara ta exemplet då jag jobbade på Peace and Love i somras. Jag jobbade under artistservice med transporten av alla artister. Alltså att fixa bilar och chaufförer som skulle skjusta artisterna till och från festivalen samt runt på själva festivalområdet. Jag kom dit i tron om att jag skulle vara assistent åt han som hade ansvaret för transporten. Nu blev det så olycklig att han själv hade ett annat jobb där det blev kris så han kom inte därifrån förrän veckan då festivalen började. Det innebar att jag kastades in en hög av arbete bara en vecka innan festivalen. Jag jobbade från klockan 7 på morgonen till ca 11 på kvällarna. Jag skojar inte, det var så hårt och jag var ju, som ni kanske förstår, inte alltid så himla pigg de dagarna. Sen kom festivalen och då blev allt värre. Jag sov max 2 timmar per dag. Jag skriver dag och inte kväll för till slut hade jag vänt på dygnen så mycket att jag inte visste vilken tid på dygnet det var. Och så var det för de flesta som hade något ansvar under festivalen. Man sov minimalt och jobbade maximalt. Kroppen strejkade men man fortsatte ändå på en vilja. På en festival måste allt rulla på och då funkar det inte att man slappar och slarvar med sitt jobb. Festivalen slutade sen efter vad som verkade ha varit de längsta 5-6 dygnen i mitt liv. Jag var dödstrött men sååååå lycklig. Jag kände att om jag hade klarat av det här så fanns det inget jag inte skulle kunna göra. Jag älskade känslan av stolthet över mig själv och vad jag presterat. Underbart!


Så hur ska man sammanfatta det här? Kanske att det inte finns något bättre än att jobba i denna bransch och jag hoppas att fler har eller kommer att inse det. Jag har i alla fall hittat rätt.


/Linnea


Kommentarer
Postat av: Ädel

Jag såg Linnea arbeta under Peace & Love och kan skriva under på det hon säger. Du gjorde ett grymt bra jobb! Jag hade själv en liknande upplevelse och känslan efteråt var oslagbar!

2008-09-22 @ 11:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0