Nytt år, ny gala

Förra året fick jag möjligheten att medverka på en gala vid namn Kul Regn, ett skarpt projekt från en av utbildningens studenter.
Den gången var jag scenchef. Det var väldigt spännande att arbeta med ett annat format än klubbkvällar och festivaler, som jag tidigare gjort.

Nu är det lite mer än en vecka kvar till KY-Galan, som arrangeras av oss på KY Musik & Event. Jag är Produktionsassistent och ser tillsammans med Produktionsansvarige till att all behövlig teknik finns på plats och fyller sin funktion. Att ha jobbat på en gala tidigare gör det lättare att förstå vårt behov och slutligen hur dagen kommer att se ut. Erfarenheten ger en viss trygghet. Men jag har redan lärt mig massor av nya lärdomar om att jobba i stora projekt och att arbeta med en gala.
Till det tillkommer en mässa som ska hållas på dagen i stadshuset för KY-anordnare. Att genomföra en mässa är något för mig helt nytt. Det ser jag väldigt mycket fram emot att kunna genomföra på ett bra sätt och kunna lägga till det på mitt cv.

En vecka kvar, det är nu det roliga börjar. Tur att det är så många duktiga människor från utbildningen med i projektet. Vi kommer fixa det här!

/Ädel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0