En schlagerälskares drömpraktik

Ja det kan man nog kalla MLP/Lionheart där jag gör min praktik (LIA - Lärande i arbete) nu i höst. MLP är ett av sveriges ledande managementbolag/artistproduktionsbolag och de representerar artister som Sonja Aldén, Sanna Nielsen, Shirley Clamp, Jill Johnson, Nanne Grönvall, Rongedal etc. Lionheart International är inte mycket sämre dem utan är ett av sveriges mest framgångsrika skivbolag och de representerar också ovan nämnda artister. Dessa två företag bildar tillsammans med Lionheart Music (musikförlag) och M&L Records (samarbete mellan Lionheart International & Mariann Grammofon/Warner Music gällande Melodifestivalen) musikkoncernen LEG (Lionheart Entertainment Group).

Det var i förra veckan som min LIA inleddes och måndagen ägnades åt att lära känna mina nya kollegor samt att gå på relesefest av Sonja Aldéns nya album "Under mitt tak". Vilken osis att det var just den dagen ;) Jag roade mig dock inte enbart under festen utan filmade hela kalaset för Sonjas och skivbolagets skull. Senare under veckan redigerade jag och en vän till mig ihop allt material till en 7 minuters film som ni snart kan se resultatet av på följande länk: http://myspacetv.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=44560734. Både artist, skivbolag och fans har gett positiv respons så det känns jättekul. I övrigt under min första vecka så har mycket tid ägnats åt att uppdatera och styra upp företagens och artisternas MySpace och hemsidor. Där finns det alltid mycket jobb att göra och det är otroligt viktigt att alla sidor alltid är uppdaterade med det senaste.

För mig som schlagerälskare och stort melodifestival-fan så är det extra spännande att vara på företaget under den här perioden. Imorgon kommer det ju bl.a. meddelas vilka låtar som ska vara med i 2009:års upplaga av melodifestivalen. Spänningen ligger i luften kan jag säga :) Tråkigt nog så tycker inte min kropp att jag ska få uppleva dramatiken tillsammans med de övriga på kontoret då jag lägligt nog har fått halsfluss. För att inte smitta ner artister eller kollegor så måste jag nog tyvärr vara hemma under morgondagen men kommer sitta klistrad framför min dataskärm och hålla tummarna för att många av "våra" låtar kommer med. Spännande är bara förnamnet.

Nä nu ska jag äta penicillin och bädda ner mig med en bra bok och Jills Johnsons nya skiva "Baby blue paper" (släpps 22 oktober) i öronen.

Kram kram
Maria "Marre" Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0