Telefonskräck & visdomsord

Ja vad ska man säga....? Ja, jag kan väl säga såhär. Går man KY Musik och har telefonskräck så kan jag lova att man, efter bara några månader, blir av med den. Varför säger jag att det är så? Jo för att jag själv hade lite telefonskräck då jag började här. Jag tycker fortfarande att det är lite jobbigt men skolans krav på att man ska hitta sin egna praktikplats har verkligen hjälpt mig med skräcken. De senaste veckorna har jag nämligen ringt till 2-3 personer nästan varje dag och då får man ju en hel del telefonträning om man säger så. Jag har fortfarande ingen LIA (praktikplats) och nu börjar LIA-veckorna närma sig med stormsteg. Tips från coachen till alla er som sitter där ute. Om ni blir antagna till utbildningen så börja söka LIA-plats TIDIGT! Egentligen är det väl ett allmänt tips som kan appliceras på flera delar av plugget. Gör dina uppgifter TIDIGT så att du hänger med och kanske t.o.m ibland ligger lite före så att du kan ha lite fritid och gå på vår kår. Jag tänkte att jag nu skulle sammanfatta hela min blogg med en regel som vi lärt oss i en kurs här på skolan. Reglen kallas för NU-reglen och lyder såhär: "Allt du kan göra som för dig närmare ditt mål och som tar mindre än 10 minuter-Gör det NU".


Tjing/Linnea KYM07


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0