Snart dags för vår första LIA

Hej allihopa!
Emma heter jag och jag har fått äran att vara bloggansvarig denna vecka. Det som hägrar mest för oss i Kym07 för stunden är vår första LIA period som inleds efter påskhelgen. Jag märker i klassen att alla är grymt taggade och förväntansfulla inför detta. Själv kommer jag vara på eventföretaget Krall Entertainment i Göteborg. Men nu tänkte jag ta och berätta lite om vad som har hänt denna veckan.
Måndagen inledes med en heldag projektledning. En mycket intressant kurs som är bra för framtida jobb inom musik och event branschen.
På tisdagen var det dags för tenta i entreprenörskap. För mig som i framtiden vill starta eget företag har denna kurs gett mig väldigt mycket nyttiga information och sköna livsfilosofier.
Onsdagen var denna vecka till för de som ännu inte lyckasts få tag i någon LIA-plats.
Imorgon torsdag inleds dagen med branschudate. En lektion som vi har varje vecka där vi får ta fram och redovisa nyheter från musik och event branschen som har hänt den senaste veckan. Därefter kommer dagen at ägnas åt musikjuridik i form av föreläsning och därefter grupparbete.

Vill passa på att önska alla en GLAD PÅSK och lägger upp några inlägg från mina klasskompisar om deras tankar och hur veckan varit.


/Emma Andersson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0