För halv maskin i Sthlm

Torsdag

Den här LIA-veckan har gått lite på halvfart. Denna torsdag bekantade jag mig mer med teaterns byggmästare och alltiallo Igge, då chefen var tvungen att vara på annat håll under en större del av dagen. Vi hjälptes bl a åt att fundera på lösningar på en ihopfällbar skylt som Ulla Skoog använder i sin föreställning "Ulla Skoog m. mus." som ligger på turné. Ulla kom in med den gamla skylten i tisdags och fikade en sväng. Hon ville att nya skylten ska kunna vikas ihop och tas med på tåget, och den måste också vara gjord i ett material som smäller bra när man slår på den med en pekpinne. På lunchen tog Igge och jag en promenad med teaterns hundar och jag fick en guidad tur i Vasastan och en hel del historia om stadens och dess teaterliv. Igge har en scenografibyggfirma och egen verkstadslokal utanför stan men håller mestadels till på Scalateatern där han funnits sen 70-talet och tiden med Fria Pro.

     Jag har hittills inte fått göra särskilt mycket nytta på teatern men jag har lärt mig mycket om hur scenlivet funkar i Stockholm och villkoren för driften av den här typen av verksamhet. Vi sa redan vid start att om jag inte kommer in i arbetet (de tycker nog att 6 veckor är lite kort tid) och finner det tillräckligt utvecklande så får jag söka mig vidare till en annan LIA-plats. Jag gillar verkligen stället och människorna där, men om nästa vecka blir som denna är det nog bättre att jag letar mig vidare. Hmm... svårt att veta. Ska jag ha mer tålamod eller ska jag satsa på ett nytt sammanhang?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0