Andra dan på LIA

Fantasifull rubrik, eller hur?
Jag är dödens trött så det blir kortfattat idag. I kväll flyttade jag in hos Becko i hennes övernattningsbarre på Östermalm. Efter lite ommöbleringar blev det riktigt mysigt och fullt beboerligt för två personer i sex veckor, trots den begränsade bostadsytan.
Dagen började på Scalateatern kl 9:30. Chefen hade mer tid med mig idag och jag fick lära mig mer om arbetet med marknadsföring, organisation och publikarbete. Sakta men säkert kommer jag in i ruljansen. Det har inneburit att jag gjort allt från att fixa med bildfiler till att laga trasig mattlist. Imorgon får jag förhoppningsvis lite fler arbetsuppgifterse. På kvällen ska jag se Henrik Dorsins föreställning "Godkänd kvalitetsunderhållning med Henrik Dorsin och yrkesverksamma musiker". Ska bli spännande. 

// Marie


Här kommer Beckos reflektion över gårdagen som kompensation för min sparsmakade text:

25/3
Första dagen på LIA:n och jag kastas in i arbetet! Det känns helt rätt.
Streets datakunnige karl är inbokad dagen till ära för att hjälpa mig att komma in i systemen, allt är färdigt på en kvart och sen är jag good to go att arbeta på Street. Jag har t.o.m. en egen mailadress.
Det känns oerhört skönt och jag har redan glömt att jag sitter här som praktikant, jag känner mig inte som en praktikant. Beror nog mest på att jag känner mig så pass involverad i arbetet att jag blir en del av arbetet. Jag älskar redan att vara här, det är lättsamma människor, en oerhört glad och lättsam stämning i hela lokalen och ett stort plus är att det alltid finns tillgång till kaffe.
Jag ser fram emot min LIA:s fortsättning, även om den innebär jobb 9-17. Men det är något jag också måste lära mig, att det inom event-branschen fakiskt finns folk som jobbar 9-17 och inte 15-03.
// Becko

Kommentarer
Postat av: Ädel

Härligt att höra, jag skulle nog trivas kanon med ett 9-17 jobb inom event-branschen!

2008-03-27 @ 15:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0