Tiden, den flyktiga

Första veckan på Kulturfestivalen är över. Min "chef" Louise är på semester så idag har jag jobbat ensam. Seg i skallen efter några intensiva dagar med möten, möten, möten, men vid gott mod. Hittills har allt varit över förväntningarna och det funkar bra mellan mig och Louise. Ibland går danskan lite för fort men då är det bara att stoppa och backa. Vi lär oss nya ord av respektive språk hela tiden. 

Det här med tiden är ett intresant fenomen, framför allt dess upplevda höga hastighet. Extra fort verkar den gå på Stockholms Kulturförvaltning för idag har det passerat åtskilliga personer utanför mitt kontor som sagt till varandra  som "Alltså det går så fort! " "Har det gått 20 år redan? Obegripligt!" "Det är ju inte klokt vad fort det gått! "osv. Jag måste hålla med dem, det går fort här. Veckan har susat förbi i en fågelblinkning och det beror väl framför allt på att vi har en hel del att stå i. Att skapa kulturhändelser i en offentlig miljö ställer speciella krav och därmed möten, möten, möten, som sagt.

Nu är det midsommarhelg och förhoppningsvis ska den passera i snigelfart. Vila kommer att behövas inför detta äventyr.
Ha det bra därute och simma nyktra!

// Marie Anstadius, KY Musik & Event


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0