Irini DOUGLAS (nej Dougias) Andersson

Irini Dougias Andersson (observera stavningen)

Logeansvarig, assistent till Louise Rich, producent för Sergels Torg


Hallå hallå igen. Nu jäklar är det praktik dags.

Det första som hände var att det stod Douglas överallt. På mitt kuvert med paserploppen, mailadressen, telefonlistan, skrivbordsskylten... Whatever. It's ment to be.

 I  a m  D o u g l a s .


Nu har jag varit här i tre dagar, men det känns som tre månader.

Dels för att tiden står still här inne på kontoret, hjärnan går lite i slomotion och miljön är ganska monoton. Dels så har jag redan kommit in i mina uppgifter och har gjort klart dom grundläggande punkterna inför festivalen.

Festivalen startar den 12 augusti, en tisdag, och slutar lördagen den 16/8.

Louise Rich är projektledare och producent för allt som händer på Sergelstorg, Brunkebergsporten (porten mellan Lava och serieteket), Beridarebangatan (taxistationen bakom Brunkebergsporten) och på Kulturhusets vägg.

Ja exakt, Kulturhusets vägg.

Jag avslöjar inte mer än så, men jävlar amanna jag kommer få nackspärr, och du med om du kommer dit.

Louise är dansk och är min handläggare. När ska jag nånsin så en svensk handledare? Här gör man sitt bästa för att passa in i Sverige men så fattar man ändå inget av vad ens handläggare säger till en. PK på jcp var norsk och Louise är dansk.

Men men jag lär mig mer och mer för varje dag.


Det var historiken.

Så vad jag gör jag hela dagarna, sittandes på mitt kontot framför min egna dator, telefon, kalender, anslagstavla, kaffekopp och gem-hög?

Jo jag är som sagt Loge-ansvarig. Ni undrar säkert vad fasiken som kan sysselsätta någon som är logeansvarig i 7 veckor innan det roliga ens börjar, men tro mig det är fullt möjligt.

Jag har totalt drygt 350 artister ( och då har jag inte inkluderat en gospelkör på 1500 pers, 6 andra körer och dansgrupperna med 40 dansare eller mer) att upprätthålla mailkontakt med och ta reda ut:

•-         cateringfrågor, vegetariskt alternativ, allergier, önskemål

•-         hur många dom är

•-         informera om hur dagen ser ut.


Jag har även inventerat alla loger vi kommer få tillgång till i Kulturhuset, träffat säkerhetschefen, ägaren av vaktbolaget som kommer jobba för oss under festivalen, artistlogistikansvarig, några av artisterna, och en del andra viktiga människor.

Men mest blir det Excell förståss. Beräkningar, scheman, diagram, tabellet, kontaktlistor...

Jag har även blivit sponsoransvarig för hela Sergels Torgs-delen. Ganska roligt.

Jag har lyckats göra en massa sammanställningar, antal artister, antal volontärer som behövs, antal kilo kaffe som kommer gå åt, antal minuter mellan akterna mm...

Tiden går väldigt fort förresten, Excell är fantastiskt. Har upptäckt att min datamus inte alls var trasig, utan jag behövde bara en musmatta. Jag är stört teknisk av mig ska ni veta.

I alla fall, mitt Rosa loge- och inredningsschema är verkligen flashigt. Louise sa att det var fantastisk exotiskt. Ett fullkomligt alldagligt uttryck i Danmark I guess.


Idag drack jag 5 koppar kaffe innan lunch sen åt jag Sushi från hemköp.
And I'm still alive.

Och tyskarna vann igår. Inga kommentarer. Jag är en neutral likgiltig person som är passiv för det mesta.

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0