Arrangörs-glasögonen!

Igår var jag i Stockholm och träffade några vänner i ett band från Frankrike som förärade staden med sitt besök. De var en del av ett ambulerande turnépaket med hårda hårdrocksband. Kul att träffa dem, men det var ett beklagligt dåligt arrangemang kring det hela.

Det märks att man vid varje besök på ett arrangemang tar på sig "arrangörs-glasögonen" och synar allt i sömmarna. Vi har på vår utbildning fått väldigt mycket i bagaget om hur ett lyckat arrangemang bör vara.

Nu saknades det mesta från publik, marknadsföring, inramning och pausaktiviteter. Det var fyra band och en scen. Lite tyst pausmusik och inte ens någon försäljning i den existerande baren/cafét. Publiken som hade hittat dit begav sig till nästa kvarter och kiosken där för att handla istället för att handla på stället.

Det är nyttigt att stöta på lite sämre arrangemang ibland och uppleva det ur en besökare/publikens synvinkel, för att själv kunna göra sina egna arrangemang så bra som möjligt för besökarna, när man vet vad som behövs för det.

Imorgon hoppas jag vara del av ett kanonarrangemang, examensfesten på Nyköpings Teater som arrangeras av vår utbildning och min klass. Av förarbetet att döma behöver jag inte vara orolig för det. Skönt!

Vi ses!
/Ädel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0