Första studenten som bloggar; Daniel Eriksson

Jag tänkte bli klassens första bloggare, så susandes fram mellan staket och träd sitter jag på morgontåget från Stockholm med frukost i magen och plockar fram min laptop. Och visst tusan känns det här bra, att vi nu idag ska påbörja den första kursen som är Dokumentation/Presentation.

 

Efter att under 5 dagar haft en liten mjukstart där vi lärt känna varanndra inom klassen, samt fått en massa information och peppning inför de närmsta 2 åren. Jag känner mig i alla fall väldigt peppad, och det verkar som resten av klassen känner likadant.  "Om inte, är det inte för sent att hoppa av till förmån för någon annan som väldigt gärna vill ha din plats." som Lasse Sahlin säger.

 

Och det förstår jag, det är tuffa krav som ställs på oss elever. Men det är, efter att ha hört och läst alla klasskamraters presentation, ömsesidigt.

Det roligaste är alla tankar och idéer som redan nu börjar spinna och ta fart, när jag inser hur mycket jag kommer kunna lära mig. Målarduken är redan uppspänd på en ram. Det är nu jag kommer få fler färger att måla med. Och tavlan hoppas jag blir riktigt schyst!

 

Tack för mig.

 

 

Signerat Daniel Eriksson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0